Het is bijna zover ...

In België is de Charcot Stichting de enige onafhankelijke instelling die uitsluitend onderzoek naar multiple sclerose steunt. Op 3 februari maakt de Charcot Stichting de laureaten bekend van het Charcot Fonds 2022. Het Charcot Fonds ondersteunt innoverende onderzoeksprojecten voor MS. De kwaliteit en de continuïteit van het onderzoek wordt gegarandeerd voor een wetenschappelijke jury.

Jury van het Charcot Fonds 2022

voor de Charcot Stichting: Prof. Dr. Christian Sindic (Voorzitter), Professor Emeritus in Neurologie aan de Faculteit Geneeskunde van de UCLouvain

voor het Wetenschappelijk Comité van de Charcot Stichting: Prof. Dr. Bernard Dachy, Hoofd van de Afdeling Neurologie - Revalidatie, Universitair Ziekenhuis Brugmann, Prof. Dr. Alain Maertens de Noordhout, hoofd van de afdeling Neurologie, CHR Citadelle, Luik.; Prof. dr. Alex Michotte, Kliniekhoofd Neurologie, UZ Brussel.

Internationale MS-expert: Prof. Dr. Patrick Vermersch, Hoofd van de afdeling Neurologie, Universitair Ziekenhuis van Lille, Frankrijk

20.01.22