De ziekte symptomen en behandelingen

Multiple sclerose (MS) is de meest voorkomende neurologische aandoening bij jongvolwassenen en resulteert vaak in een handicap. Ze behoort tot de immuniteitsziekten, die als bijzondere eigenschap hebben dat het organisme zijn eigen weefsels aantast. Bij MS wordt het centrale zenuwstelsel aangetast. Op de aangetaste plaatsen ontstaan hierdoor verharde plekken.

Actualiteiten

13.09.23

En waarom zou je ook niet?

13 september : Internationale Dag van het Testament

Met of zonder directe erfgenamen, steeds meer mensen willen controle over wat er met hun erfenis gebeurt. Heb je daar ooit over nagedacht?

19.06.23

Multiple sclerose: een explosieve cocktail

Multiple sclerose (MS) is een explosieve cocktail. Bij MS spelen het epstein-barrvirus (EBV), auto-immuniteit, neuro-inflammatie en hersenatrofie een rol.

Maar het bestaan van "schaduwplaques" is een bron van hoop...Verklaringen...

Doe een gift

Start mijn eigen actie >>